صفحه اول موضوعات ناشران نويسندگان راهنماي خريد چاپ کتاب
  •  انتقادات و پيشنهادات
  • اي باغ پر سخاوت انديشه هاي ناب .... پنهان به برگ برگ تو اعجاز آفتاب .... جان من و تو هرگز ، از هم جدا مباد .... اي خوب جاودانه ، اي دوست ، اي كتاب .... فريدون مشيري
    1 آذر 1396
    اخبار کتاب
    تبليغات
    اشتراک خبرنامه
    اشتراک قطع اشتراک
    نگاهی کوتاه به کتابهای منتشره
    عضويت در فروشگاه
      نام کاربري:
      کلمه عبور:
      کد امنيتي:کد امنيتي
      کد عبور:
    براي خريد بايد عضو باشيد. ثبت نام کنيد
    رمز را فراموش کرده ايد؟
    انتشارات ميثم تمار
    انتشارات پرتو خورشيد
    انتشارات آوای سورنا
    انتشارات نسل آفتاب
    بازديد کنندگان
    امروز: 959
    ديروز: 1349
    جمع کل: 20231257
    سفارش تلفني كتاب    09121725800    (021)66977964 - 7   [دیگر شهرها] 

    معرفي کتاب :: 57درس برای تقویت حافظه
    57درس برای تقویت حافظه
    درخواست کتاب
    راهنماي خريد
    سبد خريد
    چاپ صفحه
    ارسال به دوست
    موضوعات مرتبط
    موضوع: روان شناسي - موفقیت
    نويسنده: عبدالكریم قریب
    ناشر: اختران
    نوبت چاپ: هشتم
    تعداد صفحات: 256 صفحه
    تيراژ: 3000 نسخه
    قطع: رقعی
    قيمت: 30000 ريال

     



    معرفي کتاب:
    نكات اصلی كتاب در قالب 57درس مربوط به تقویت حافظه و قوه یادگیری
    همچنین طرز عمل حافظه و نحوه طبقه‌بندی آموخته‌ها در مغز است كه همراه با تمرین‌هایی عرضه شده است .در بخش نخست كتاب طرز عمل حافظه و قاعده‌های بهداشتی لازم برای كارآمدی مغز بیان شده, سپس نحوه متمركز شدن حواس بازگو شده است .
    بخش دوم شامل درس‌هایی است درباره روند طبیعی به خاطر سپردن اندیشه‌ها
    .بخش سوم نیز مشتمل بر درس‌هایی است كه طی آن نحوه به حافظه سپردن اسامی, چهره, وعده‌های ملاقات, برنامه‌های روزانه, اشعار, سروده‌ها و نظایر آن آموزش داده می‌شود
    .مطالب بخش چهارم درباره نحوه حفظ مطالبی مربوط به20 زبان‌های خارجی, تاریخ و جغرافیا, ریاضیات و علوم است .
    فصل پنجم شامل روش‌های حفظ ارقام بوده و بخش ششم نیز متضمن راهنمایی‌هایی است برای به خاطر سپردن مطالب پیچیده یا فهرست‌های طویل


    فهرست:
    راهكارها و نكات زير مي تواند در تقويت حافظه مؤثر باشد:
    1. با قصد و نيت قبلي اقدام به يادگيري كنيد. همه آزمايش ها نشان مي دهد كه يادگيري ارادي مؤثرتر از يادگيري اتفاقي است. منظور از يادگيري اتفاقي اين است كه شما بدون انگيزه و بدون نيت قبلي چيزي را ياد بگيريد پس بايد با انگيزه قوي و نيت يادگيري مطالعه كنيد يا در كلاس درس حاضر شويد.
    2. به هنگام مطالعه و خواندن يك مطلب، سعي كنيد تمركز حواس داشته باشيد اگر در كلاس يا هنگام مطالعه حواس خود را جمع كنيد و به مطالب كتاب يا گفته هاي استاد خوب گوش دهيد يادگيري شما بهتر خواهد شد. هرگز چيزي را همراه با چرت زدن و به خواب رفتن مطالعه نكنيد يا چند كار را با هم انجام ندهيد. همچنين مكاني را انتخاب كنيد كه كمترين محرك مزاحم را براي شما نداشته باشد.
    3. سعي كنيد از آنچه مي خوانيد يك تصوير ذهني براي خود بسازيد.
    4. بين آموخته هاي خود ارتباط برقرار كنيد.
    5. هرگاه چيز تازه اي را مي آموزيد آن را با آموخته هاي پيشين خود مرتبط نماييد با انجام اين كار، شما اطلاعات تازه را چنان دسته بندي خواهيد كرد كه به سادگي مي توانيد آنها را بازيابي كنيد.
    6. مطالب را با فاصله زماني ياد بگيريد تا از پراكندگي وقت شما در اثر خستگي جلوگيري شود. آزمايش ها نشان مي دهد كه ياديگري با فاصله زماني بهتر از يادگيري بدون فاصله زماني است.
    7. پس از آن كه مطلبي را ياد گرفتيد سعي كنيد در فرصت هاي مناسب آن را براي خود تكرار كنيد.
    8. آموخته هاي خود را به همكلاسي هاي خود منتقل كنيد و براي آنها بازگو نماييد.
    9. مطالب ياد گرفته شده را در قالب پرسش از هم كلاسي هاي خود يا ديگران مطرح كرده و از آنها بپرسيد.
    10. ذهن خود را با مطالب غير ضروري انباشته نكنيد.
    11. هنگام مطالعه يك فصل يا يك كتاب اول به كل آن نظر بياندازيد و سپس به مطالعه جزئيات و زير عنوان ها بپردازيد نه آن كه از همان آغاز فصل، پاراگراف به پاراگراف و بدون يك نگاهي كلي به تمام فصل يا كتاب مطالعه را شروع كنيد.
    12. پس از مطالعه هر فصلي، خلاصه فصل را به دقت بخوانيد، عنوان هاي درشت را از نظر بگذرانيد آنها را روي يك صفحه كاغذ بنويسيد.
    13. به مقدرا كافي بخوابيد زيرا در هنگام خواب است كه اطلاعات جديد پردازش و اندوزش مي شوند.
    14. معنادار كردن: اين روش بهتر از هر شيوه ديگر به حافظه كمك مى‏كند و هر چه معنا عميق‏تر يا با جزئيات بيش‏ترى رمزگردانى شود، مطلب بهتر به ياد مى‏ماند. بنابراين، وقتى مى‏خواهيد نكته‏اى را از كتابى به خاطر بسپاريد، احتمال يادآورى آن در صورتى بيش‏تر است كه توجه خود را بيش‏تر بر معناى آن متمركز كنيد. هر چه عميق‏تر و كامل‏تر به معنا توجه كنيد، بهتر آن را به ياد مى‏آوريد.
    15. سازماندهى: با سازماندهى مطالب مى‏توان به راحتى آن‏ها را ياد گرفت، حفظ كرد و سپس به ياد آورد؛ براى يادگيرى و حفظ موضوع و مطلبى كه داراى زير مجموعه و زيرشاخه‏هاى متعدد و متكثر است، آن را در سلسله مراتبى منطقى قرار دهيد و از كل به جزء و از بالا به پايين به زيرشاخه‏هاى جزئى‏تر تقسيم كرده، به خاطر بسپاريد.
    16. بافت: ما معمولاً مطالب را در شرايط زمانى، مكانى و... خاص ياد مى‏گيريم. مجموعه شرايط حاكم بر فضاى يادگيرى بافت نام دارد. ما وقتى مى‏توانيم به آسانى مطالب را بازيافت كنيم كه بافت حاكم بر بازيابى همان بافت زمان وقوع يادگيرى باشد؛ مثلاً اگر قرار باشد شما نام همكلاسى‏هاى دوران راهنمايى خود را به ياد آوريد، گردش در راهروهاى مدرسه‏اى كه دوره راهنمايى را در آن گذرانيده‏ايد بازيابى اسامى دوستان همكلاسى را آسان‏تر مى‏سازد.
    17. روش پس ختام: نام اين روش متشكل از حروف اول شش مرحله آن است: پيش‏خوانى، سؤال كردن، خواندن، تفكر، حفظ كردن و مرور كردن. فرض كنيد مى‏خواهيد بخشى از يك كتاب را به خاطر بسپاريد و سپس بازيابى كنيد. ابتدا بايد با پيش‏خوانى برداشت كلى از موضوعات مهم انجام دهيد. اين نوع پيش‏خوانى سبب مى‏شود مطالب مهم فصل را سازماندهى كنيد. در مرحله دوم، بايد درباره هر بخشى پرسش‏هايى طرح كنيد. در مرحله سوم، بايد هر بخش را باهدف پاسخ دادن به پرسش‏هاى طرح شده بخوانيد. در مرحله چهارم، بايد هنگام خواندن، ساختن پرسش و ايجاد ارتباط بين دانسته‏هاى خود درباره مطلب بينديشيد و به مطالب خوانده شده معنا دهيد. سپس در مرحله پنجم و ششم، يعنى مراحل از حفظ گفتن و مرور كردن، بايد بكوشيد واقعيت‏هاى اصلى مطالب خوانده شده را به ياد آوريد و به پرسش‏هايى كه خود طرح كرده‏ايد، پاسخ دهيد.
    18. اگر مي خواهيد اعداد را به حافظه خود بسپاريد از روش تقطيع استفاده كنيد به اين گونه كه اعداد و ارقام را به اعداد معنادار تبديل كنيد مثلا زنجيره عددي 83، 619، 2177، 149 را به زنجيره 1492، 1776، 1983 كه سال هاي ميلادي است تبديل كنيد.
    19. از مواد حاوى گلوكز (خرما، عسل و شيرينى‏جات طبيعى)، مواد داراى كلسيم و فسفر و ويتامين‏هاى D، C، B و A؛ مانند لبنيات، روغن ماهى، پرتقال، گوجه فرنگى، سبوس گندم، سبزيجات تازه، هويج و جگر به مقدار كافي استفاده كنيد.
    20. با توجه به آموزه هاي ديني روشن مي شود اجتناب از گناه و دوري از محرمات شرعي و اخلاقي نقش مؤثري در تقويت حافظه دارد.

    درخواست کتاب راهنماي خريد سبد خريد چاپ صفحه چاپ صفحه ارسال به دوست ارسال به دوست
    از همين موضوع: از همين نويسنده: از همين ناشر:
    روان شناسي
    » نكته های كوچك برای زندگی بهتر
    » تكنولوژی فكر
    » از قدرت عشق
    » تغذیه، تربیت و مراقبت از كودك
    » سوپ جوجه برای روح پدران
    » ازدواجی كه رویای آن را در سر داشتیم!
    » ده اشتباه زنان كه زندگی را به هم می ریزد
    » با مامان ها چطور كنار بیایم
    » با باباها چطور كنار بیایم
    » زندگینامه این زنان موفق
    موفقیت
    » نكته های كوچك برای زندگی بهتر
    » چگونه مطالعه كنیم؟
    » تكنولوژی فكر
    » از قدرت عشق
    » كارآفرینی در زمینه خود اشتغالی
    » ازدواجی كه رویای آن را در سر داشتیم!
    » زندگینامه این زنان موفق
    » زن پولدار
    » قله ها و درّه ها
    » قدرت بیكران درون
    اختران
    » اعترافات یك جنایتكار اقتصادی
    » نظریه تاریخ ماركس
    » آنتونی گیدنز-مدرنیت، زمان، فضا
    جستجو
  •  درخواست کتاب
  • ویلای تابستانی


    جنگ كه تمام شد بیدارم كن


    گنج قلعه ی متروك


    كتاب مستطاب آشپزی از سیر تا پیاز (دو جلدی )


    هنر آشپزی (دو جلدی )


    دل نوشته ها 1


    If you have problem to read Farsi words, please click on View >Encoding> Unicode-utf-8

    كليه حقوق محفوظ است، استفاده از مطالب با ذكر منبع بلامانع است  

    Email: info@sababook.com 

     

    طراحي و اجرا توسط: رسانه پرداز عصر جدید


    تبلیغات متنی: فروشگاه کتاب :: دانلود رایگان :: فروشگاه کارتون :: انتشارات کتاب
    خدمات اینترنتی: دامین ( domainهاستینگ ( hostingطراحی وب سایت ( websiteتجارت الکترونیک
    هفته نامه گویه :: فروشگاه اینترنت :: جامعه مجازی :: موسسه عدل :: خرید اینترنتی سریال :: کتاب :: موتور جستجو :: فال حافظ
    اخبار خانواده: آشپزی، تغذیه، بهداشت و سلامت، روانشناسی، سرگرمی، دکوراسیون، کودک، حوادث، محیط زیست، هنر، تلویزیون و سینما، فناوری، مشاوره حقوقی، کتاب
    اخبار ورزشی: اخبار ورزش فوتبال، والیبال، بوکس، کاراته، ایروبیک، جودو، پینگ پنگ، تیراندازی، هندبال، ووشو، کبدی، اسکیت، پرورش اندام، بدمینتون، تنیس روی میز، اسکی